23 mai, 2010

Årsplan i Google dokumenter

Hvert år lurer jeg på hvor på nettet jeg kan finne en tom årsplan jeg kan bruk/laste ned, slik at jeg kan lage fagplaner for skoleåret.

Har ikke funnet ennå, så jeg lager selv, i Google dokumenter.

Vil du ha en tom årsplan for 2010 - 2011 for planlegging av undervisning? Vær så god.

Hvorfor Google dokumenter fungerer bedre enn å lage planen på egen datamaskin:
  • Tabellen er bedre enn MS Word sin. Enklere å formatere, kolonnene endrer f.eks. bredde etter hvor mye innhold jeg legger inn. (Kanskje Word sin også kan det, men jeg har aldri funnet ut hvordan)
  • Jeg kan gi min gode kollega på VG3 tilgang til å redigere i planen. Endringer hun, jeg og eventuelt andre gjør i planen, gjøres hele tiden i originaldokumentet. Ingen rot med mange versjoner på ulike datamaskiner.
  • Jeg deler planen med elevene med lenke fra it's learning. Dermed kan endringer skje i planen uten at jeg trenger å slette dokument og laste opp nytt til it's learning.
  • Vi redigerer planen fra hviken som helst datamaskin.
Endringsforslag til planmalen og flere tips mottas.

Ingen kommentarer: